Рекомендації з узагальнення передового досвіду
1. Методика узагальнення передового досвіду.
1.1. Вивчення діяльності вчителя, тривале спостереження за роботою вчителя, відвідування уроків, позакласних заходів і т. д.:
виявлення передового досвіду треба починати з аналізу якості знань, рівня вихованості та зрушень у загальному розвитку учнів;
виявити способи, прийоми управління й організації пізнавальної діяльності учнів, за допомогою яких досягнутий позитивний досвід;
виявити, чи є перевантаження учнів;
визначити, є чи в передовому досвіді елемент новизни, чи немає надуманих схем.
1.2. Визначити, чи відповідає досліджуваний досвід і досвід, що узагальнюється, критеріям оцінки передового досвіду.
1.3. Узагальнюючи досвід, описати й обговорити умови, за яких можна досягти оптимальних результатів на основі його застосування.
1.4. Обговорити передовий досвід на педраді, засіданні методичного об'єднання і т. д. Винести рішення.
1.5. З метою поширення передового досвіду показати досвід у дії (відкриті уроки, семінари, наради):
у методичній «скарбничці» зібрати тези виступів, конспекти, доповіді тощо;
у методичному куточку школи влаштувати вітрину (виставку) передового досвіду;
матеріали досвіду наочно оформити, представити в методкабінет.
2. Оформлення узагальненого передового досвіду.
2.1. Педагогічна характеристика вчителя. ПІБ. Освіта. Яка, коли закінчив навчальний заклад. Педстаж. Нагороди. Особливості особистості вчителя. У чому та як виразився педагогічний успіх у його роботі. Що можна рекомендувати з досвіду роботи вчителя для поширення.
2.2. Конспекти уроків учителя (2-3 конспекти). Поурочні робочі плани (4 уроки). Фотографічний запис уроків (2-3 уроки). Аналіз 2-3-х уроків (виписка із зошита для запису відвідування уроків). План самоосвіти вчителя. Доповідь учителя на методичну тему зі свого предмета, прочитана на якому-небудь рівні.
2.3. Фотографії, що відбивають роботу вчителя з учнями в кабінеті, у школі, поза школою.
Персональний сайт викладача училища Гошовської Г.М.
Опис досвіду викладача-методиста Шмілик О.П.
Мельник О. проводить відкритий урок виробничого навчання
Зубик В.Ф. проводить відкритий урок з використанням інтерактивної дошки
Коментарi