Методичний глосарій

/Files/images/Roll vector5794206.jpgГлосарій (від лат. glossarium - словник глос) — словник до тексту, що пояснює маловідомі або застарілі слова. Глосарій — список понять в специфічній області знання з їх визначеннями. Традиційно, глосарій знаходиться в кінці книги і включає терміни в межах цієї книги, які є або недавно введеними, або як мінімум незвичайними.

Акваріум - учні об'єднуються у кілька груп. Одна розміщується в центрі класу, утворюючи маленьке коло - "акваріум", і отримує завдання. На його обговорення відводиться 4-5 хвилин. Решта класу слухає, не втручаючись в обговорення. Коли час вичерпано, група займає своє місце, а клас обмірковує запитання :
- Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?
- Який аргумент вважаєте найпереконливішим?
Після цього місце в "акваріумі" займає інша група.

Асоціативний колаж. Учні готують творчу роботу із залученням асоціативних малюнків на визначену вчителем тему

Асоціативні малюнки.
1. Учитель демонструє малюнок- "кадр", а учні коментують зображений епізод літературного твору
2. Педагог показує ілюстрацію, а учні піднімають картку з назвою твору
3. Свої враження-асоціації від літературного твору учень передає у власному малюнку.

Асоціативні ланцюжки. Учень добирає слова-асоціації до ключових образів літературного твору

Аукціон. Відмінну оцінку(приз) отримує учень, який покаже найкращі знання: дасть правильні і повні відповіді на запитання, назве найбільшу кількість творів письменника тощо.

Буриме. За поданими римами учні складають поетичну строфу

Бюро літературних знахідок. Учні встановлюють, кому належать речі (письменникові, літературному героєві)

Вільне письмо. Учні в довільній письмовій формі висловлюють враження від знайомства з творчістю письменника

Впізнай книгу. Учня намагаються розпізнати книгу за мінімальною кількістю другорядних героїв

Гронування. Учень узагальнює отримані знання у вигляді розгалуженої схеми-конспекту (грона)

Дерево мудрості. Дітям пропонують сформулювати складне запитання за прочитаним твором, записавши його на маленькому аркуші паперу. Скручений трубочкою папірець прикріплюють до "Дерева мудрості". Діти по черзі зривають запитання та відповідають на нього. Слухачі оцінюють відповіді

Дерево рішень. Учні порушують проблеми й обговорюють варіанти рішень, з'ясовують можливі позитивні й негативні наслідки

Дивуй. Учні добирають цікаві маловідомі факти з біографії автора, творчої історії художніх шедеврів

Емоційний ланцюжок. Діти ланцюжком читають поезію по одному рядку, намагаючись передати емоційний тон свого попередника

Журналістський звіт. Учні готують звіт про презентацію книги, творчий вечір письменника у формі теле-(радіо-) репортажу, газетної статті тощо.

Закінчи речення. Діти закінчують фразу, розпочату вчителем (однокласником, опонентом).

Заочна екскурсія визначними місцями, пов'язаними з літературою. Учні за завданням та рекомендаціями вчителя готують необхідний матеріал, слайди. "Екскурсоводи"проводять заочний огляд.

Записуємо самі. Учні самостійно формулюють запитання одногрупникам, вчителеві за літературним твором.

Засідання дискусійного клубу (варіанти гри: "Табу", "Суд"). Для обговорення пропонується літературна проблема. Учні добирають аргументи "за" і "проти", висловлюють їх, грунтовно захищаючи свою точку зору; вчитель може запропонувати дітям помінятися місцями з опонентами і спробувати аргументувати їхні думки

Змагання наймудріших. Одна команда загадує іншій загадки. Варіант: команди змагаються на краще тлумачення прислів'я, приказки, запропонованих учителем.

Знайти відмінності. Учні порівнюють літературний твір із його теле-, кіно-, анімаційною версіями, знаходять спільні та відмінні риси, встановлюють рівень адекватності

Золота полиця. Учень укладає бібліографію улюблених книг, прочитаних самостійно; готує їх презентацію.

Імітація телевізійних ігор. Ігри "Що? Де? Коло?", "Брейн-ринг", "КВК", "Найрозумніший", "Ці кумедні тварини" ( при вивченні анімалістичних творів0 проводять на літературному матеріалі).

Інсценізація на матеріалі листування. За вказівками педагога учні опрацьовують необхідний матеріал, складають сценарій, добирають музичний супровід. Програму представляють ведучий, учасники листування.

Інтерв"ю з письменником (літературним героєм, критиком). "Журналіст" складає опитувальник на основі відомих фактів з життя автора, проводить інтерв'ю з письменником, роль якого виконує підготовлений учень.

Інформаційний пакет. Учні добирають цитати - висловлювання про письменника, твір, героїв, проблеми. Встановлюють, який вислів найбільше доцільний, оригінальний, відповідає точці зору самих учнів. Діти доповнюють зібраний матеріал власними думками, цитатами, прислів'ями.

Істинне -хибне. Учні біля номера істинного твердження, котре читає вчитель, ставлять "+", помилкового - "-".

Картина. Клас об"єднується в групи: "Фарби" та "Пензлі". Учні першої групи формулюють запитання до ілюстрації якогось епізоду літературного твору. Діти з другої - дають відповідь, добираючи цитати з тексту. Так з'являється "Картина" - творчий переказ епізоду.

Картинна галерея. Учитель демонструє картини, фотографії, що містять ознаки основного поняття, літературного явища, творчості письменника і пропонує учням пояснити причину появи на уроці такого ілюстративного матеріалу.

"Кінопроби". Готуються та проводяться "кінопроби" на виконання ролей героїв/Files/images/s48122142.jpg твору, що вивчається.

"Кіносценарій". Учні складають кіносценарій і здійснюють його постановку, працюючи в творчих групах "режисерів", "сценаристів", "оформлювачів", "акторів".

Кола Вена. Використовується схематичне зображення двох кілґ. що перетинаються. У першому колі учні записують власні риси характеру та життєві цінності, у другому - літературного героя, а в пертині - те, що їх поєднує.Порівнювати можна двох літературних персонажів, героя та автора , ін.

Колесо життя. Учні, характеризуючи літературного героя, заповнюють схему "Колесо життя", поділену на сегменти: соціальне походження персонажа, зовнішність, інтелектуальний, духовний, емоційно-вольовий рівні, ін. Можна запропонувати скласти "Колесо життя" письменника.

Кошик. Діти відбирають, які ключові фрази літературного твору увійдуть до їхніх записників.

Кошик мудрості. Кожна група учнів обирає "квіти" із записаними на них прислів'ями, які стосуються запропонованих літературних героїв чи певної проаналізованої проблеми. при цьому учні пояснюють свій вибір і формують "кошик".

Ключі від форту "Міфологія"("Казка", Балада"). Учні виконують конкурсні завдання, що передають знання визначеної літературної теми.

Коло ідей. Порушують дискусійне проблемне запитання і пропонують обговорити його в малих групах. Після того, як вичерпався час на обговорення, кожна група пропонує свій варіант відповіді.

Конкурс красномовців. Визначають кращого оповідача, читця, інтерпретатора літературного твору.

Конкурс на кращого ілюстратора книги. Творчі роботи дітей доцільно оцінювати разом із вчителем образотворчого мистецтва.

Конкурс пантомім. Учні, послуговуючи мистецтвом жестів та міміки, створюють "живі" ілюстрації до творів. зображують літературних героїв.

Криптограми на літературному матеріалі. Учні розгадують криптограми, запропоновані вчителем, або складаютьїх самостійно.

Кросворди на літературному матеріалі. Діти розгадуютьзапропоновані кросворди або склшадають їх самотужки.

Кубування. Учні характеризують літературне поняття, тему у шести ракурсах:
1. Опишіть це...
2. Засоціюйте це...
3. Порівняйте це...
4. Проаналізуйте це...
5. Застосуйте це...
6. Запропонуйте аргументи "за" і "проти".

Кутки. Учні працюють у парах (групах), добираючи аргументи "за" або "проти" щодо піднятої проблеми.

Літературні асоціації. Учні відгадують, із текстам яких творів асоціюються вказані вчителем предмети, явища.

Літературний бігборд. Діти створюють та представляютьплакат - рекламу літературного твору.

Літературна вікторина. "Впізнай героя за його портретом, реплікою, висловом інших про нього...". "Впізнай твір за його ідеєю". "Впізнай автора твора". "Впізнай місце дії", ін.

Літературний диктант. Із поданих ключових слів, виразів діти мають обрати ті, що розкривають художній світавтора, характеризують певного літературного героя.

Літературна естафета. Учні записують на дошці дати, з життя письменника і коментують їх, передаючи естафету один одному.

Літературна кав'ярня(чайхана). Учні складають сценарій, добираючи літературний матеріал, музичний супровід, представляють його на сцені.

Кiлькiсть переглядiв: 333

Коментарi

  • Vininaveytqmsxn

    2013-07-17 22:39:45

    Enactmoumnhuh xaikalitag Stahprith [url=http://usillumaror.com]iziananatt[/url] SnutRuineenue http://gussannghor.com nogNeteceta...

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.