Проектуємо урок разом
Основна документація педагога: індивідуальний план методичної роботи, план роботи кабінету, паспорт кабінету, типова програма, робочий план, календарно-тематичне планування, тестові завдання для оцінювання знань учнів, поурочно-тематичні папки, наочність, роздатковий матеріал, конспект(розширений, план уроку) тощо
В конспекті уроку вказується:
1 Розділ
2 Тема уроку
3. Мета уроку: навчальна, розвиваюча, виховна
4 Оголошення теми та мети уроку
5. Мотивація навчальних знань учнів
Мотив навчання ( від фр. motif –рухаю) – внутрішня спонукальна сила, яка забезпечує рух особистості до пізнавальної діяльності, активізує розумову активність.
Це винятково важливий компонент не лише навчання, але й будь-якої людської діяльності. Є мотив - є бажання виконувати й доводити до завершення цю діяльність
Робота вчителя на уроці без мотивації учнів та без їх особистісних підстав – рівнозначна роботі в порожній аудиторії
6. Методи навчання(від гр. methodos – спосіб пізнання, шлях дослідження) – це упорядковані с пособи діяльності викладача й учнів, спрямовані на ефективне розв’язання навчально-виховних завдань6.1 Методи навчання за джерелом знань
А. Словесні: розповідь, пояснення, лекція, бесіда (вступна, підсумкова, поточна, евристична, репродуктивна), інструктаж.
Б. Наочні : ілюстрація, демонстрація, спостереження,
В. Практичні
7. Засоби навчання: підручники, ілюстрації, роздатковий матеріал, макети
8. Практичні методи:
Типи уроків: урок засвоєння нових знань; урок формування та вдосконалення вмінь і навичок; уроки закріплення (застосування)знань, умінь і навичок(уроки повторення); урок систематизації й узагальнення знань; уроки перевірки та коригування знань, умінь і навичок; комбінований урок
9. Сучасний урок- це витвір мистецтва, в якому присутні і краса і натхнення думки, і радість пошуків, створені спільними зусиллями учня і вчителя.
Урок – час інтенсивного духовного спілкування педагога з вихованцями
10. Новаторські форми занять: урок - лекція, семінарське заняття; урок - конференція; урок-диспут; урок-залік; практичне заняття; інтегрований урок; урок-ділова гра; урок-гра тощо
11. Структура уроку
11.1 Перший етап. Організаційний момент: перевірка присутніх, перевірка учнів до уроку, привітання, запис в журнал
11.2Другий етап. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів
11.3Третій етап. Оголошення теми та мети уроку
11.4 П’ятий етап. Етап засвоєння нових знань: організація уваги учнів, робота з визначенням понять, що вводяться, подання матеріалу в словесній формі(розповідь, лекція, повідомлення, пояснення), таблицях, схемах
12.1 Шостий етап. Закріплення, повторення, контроль отриманих
12.2 Домашнє завдання
1 Диференційоване домашнє завдання - певний обсяг роботи пропонується виконати всім, а більш складні творчі завдання - бажаючим
2 Дуже корисне домашнє завдання
А Скласти до вивченої теми певну кількість репродуктивних запитань і творчих завдань;
Б Підготуватися до конкурсу шпаргалок з вивченої теми
3 Випереджальне завдання - найбільш сильним учням пропонується підготуватися за темами, які будуть вивчатися. На уроках такі учні можуть виступати в ролі консультантів
Творчість, майстерність, досконалість - це насамперед, наполегливість, наполеглива праця.
В. Сухомлинський
Методична робота ДНЗ "ВПУ-34 м. Стрий"(автор Гошовська Г.М.)
Типи та структура уроків(автор Гошовська Г.М.)
Підготовка педагога у міжатестаційний період(Гошовська Г.М.)
Організація методичної роботи(Інститут інноваційних технологій і змісту освіти)
Методичний посібник "!00 порад вчителю"
Як відвідувати урок(методичні рекомендації)
Паспорт кабінета(автор Гошовська Г.М)
Семінар математиків(презентація)
Презентація "Навчально-методичне забезпечення підготовки кваліфікаваних працівників"(Рибак Н.Б.)
Навчально-методичне забезпечення підготовки кваліфікованих працівників"
Презентація до інструкційно-методичної наради"Навчально-методична документація"(Гошовська Г.М.)
Коментарi